onsdag 14 november 2012

I Virkbubblans land

Crochet Kingdom

Kryper allt längre ner i Virkbubblan. 
I dess rike finns ett givet mönster att följa och så fort man avviker från mönstret kan man rätta till sitt misstag
(till skillnad mot stickning där det kan gå flera varv innan man inser sitt misstag).

 Ju svårare mönster desto mer måste man koncentrera sig och kanske är det just varför jag ger mig på de mer komplicerade mönstren just nu. Ingen behöver fråga vad jag tänker på eftersom alla ser att jag faktiskt läser ett mönster, en ritning som behöver tolkas. Dessutom är det ju ofta mönster för högerhänta och därför måste jag ju vända allt till vänstertolkning s a s.

Testvirkar just nu i ett bomullsgarn som lätt kan repas upp men blir modellen bra har jag ett luddigt mohairgarn som jag gärna förvandlar till denna väst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar