torsdag 19 september 2013

Min första stickade tröja

Nu börjar jag se ett slut på fram/bakstycket jag rundstickar. Sedan har jag börjat med ärmarna. Dessa stickar jag oxå på rundsticka men fram och tillbaka men bägge samtidigt. 

Har ännu inte klurat ut hur man sätter dit ärmarna på fram/bakstycket men förhoppningsvis kommer Pullan Pallenpös hjälpa mig. Vore kul om någon har en bra länk för detta. 
Hör gärna av er.

Mitt första misstag var att vrida stickningen så det blev att repa upp typ 20 cm stickning. Buhu....
Men skam den som ger sig. Stickade sedan resåren fram och tillbaka innan jag startade med rundstickningen. 
Säkert finns det fler missar jag gjort men det ser jag inte just nu...

Drygt 10 cm stickning kvar innan ärmarna ska placeras på rundstickan.....

Efter att jag repat upp ärmarna och gjort om dem så var det daxs.
Ärmarna placerades på rundstickan och raglanstickning påbörjades. Nu känns det som jag snart är klar. Wohoooo
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar