onsdag 4 september 2013

Att lära sig sticka vänsterhänt

Efter en rejäl sommarvila från bloggen är det nu dags att skriva lite.
Det här med att lära sig sticka tog inte så lång tid som jag trodde.


Det första var att känna efter hur jag skulle hålla stickorna. Eftersom jag är vänsterhänt och virkar med vänstern trodde jag nog att det var lättast men tji vad jag bedrog mig. Högerhänt eller hägerhänt är det som gäller.

Stickor, försök få tag i en rundsticka. Jisses vilken skillnad när man slipper oroa sig att maskorna ska trilla av.
Sedan själva tekniken då, Drops jag säger bara drops.

Bland de stickforum jag är med i är det en hel del som anser att Drops stickbeskrivningar är svåra att tyda. Skönt att jag inte brydde mig om det då eftersom mitt första mönster var från Drops.
Hårbandet har jag gjort ett par stycken av och trivs väldigt bra med dem

Nästa steg var att lära mig sticka i-cord. På strumpsticka. Lätt och roligt.
Just nu stickar jag en sjal i ett tunnt ullgarn.

En reflektion - det går åt mindre garn att sticka än att virka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar