fredag 21 december 2012

Stök


Nu gläntar vi på dörren till julafton. Dammtussliknande flingor faller utanför mitt fönster i skrivandets stund. Igår införskaffade jag hyacinter i olika färger. Finns det någon doft som jag gillar mer - ja, kanske kanel, grandoft och glögg. 

Vissa traditioner håller jag benhårt på tex julgranen ska kläs kvällen innan julafton. Alla julgranskulor som man samlat på sig i en herrans oordning blandas vilt med barnens egentillverkade pynt. Visst det är snyggt med en färgkoordinerad gran men inte särskilt roligt. Polkagriskäppar måste finnas på granen. Det är alltid lika roligt att se att några barntänder varit där och gnagt.



Något av det roligaste jag vet är paketinslagning, egentillverkade etiketter och gärna med rim. Detta måste förberedas i god tid och i år kommer jag nog bara slå in ett par små paket. Dock går Toy´s are Us papper fetbort. Dessa borde förbjudas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar