söndag 2 december 2012

I väntan på Festivalen som du vill ha den

Jamen, jag vet att det är 1 advent och allt detta men det finns så många andra bloggar där pyntande, bakande etc tas upp. Så var det det du vill läsa om så fortsätt till gå.....


Advent betyder förväntan och min förväntan har redan gått i uppfyllelse med SNÖ.

Men min förväntan finns nu i lördagens festival på L´orient med Festivalen som du vill ha den.
Ska bli spännande att höra nya konstellationen av Nautic. Tre O Comp om de spelar någon av sina nya låtar(för övrigt väntar jag på skivsläpp el tjuvlyssnande oxå). Svarten har haussat Ola Aurell så det ska oxå bli spännande. Jag kan tänka mig att det funderas flitigt på låtscheman, rep osv.
 
 
Viktigt för mig är inte musiken, ljudkvalité och alla accord sitter där de ska. Nej, ett scenspråk som passar ihop med musiken, en kort presentation av bandet, kontakt med publiken, lite mellansnack är minst lika viktigt. Här måste jag slå ett slag för The Sounds sångerska Maja som fattat konceptet. 
 Hon berättade igår i "Så mycket bättre" hur hon gjorde.
( Länk: Maja Ivarsson.) 
 
Detta gillar jag. Spelar man röjigt rock/punk går det inte att stå still eller sitta på en stol. Artisterna måste bjuda på sig själva. Det är det som gör ett gig bra eller fenomenalt.
 
Vi som står i publiken behöver också visa vår uppskattning - självklart. Applådera, jubla, röja - annars dissar vi artisterna. Ett givande och ett tagande mellan band och publik alltså.

Så väntar vi på Festivalen som vi vill ha den.
Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar