lördag 28 maj 2011

Pengar & Rättvisa

Bild lånad från: http://malineriksson.wordpress.com/

Vore inte dumt om vi alla kunde vara ekonomiskt oberoende eller hur? Vad är du och jag då beredda att göra för detta oberoende? Jag kan inte tänka mig att få högt blodtryck, hjärtklappning eller någon som helst sjukdom. Är jag beredd att jobba dubbelt så mycket? 

Som egen företagare undrar många hur det går. Helst ska man vara lagom. Går det jättebra dvs "pengarna faller från himlen" - ja då ska vi kvinnor naturligtvis börja snacka skit och kasta dynga på den det går bra för. Samtidigt är vi bra nyfikna vad hon gör som jag inte gör. Frågar kanske rakt ut och sedan pratar vi bakom ryggen om personen. JAG BLIR GALEN. 

Den värsta varianten anser jag är när en person säger att jag kan ta hand om dina kunder...hahaha.
Eller hur. 

Eller när ett företag man utfört konsultuppdrag åt anser att kunderna är deras. Känner du något företag som ger bort sitt kundregister gratis? Skulle inte tro det.


Slår ett slag för:
http://rattviseformedlingen.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar