fredag 27 maj 2011

Här är mitt liv

Efter en trevlig stund med härliga människor har jag suttit och redigerat bilder, familjen sover och jag njuter av välbehövlig tystnad. Snart ska jag krama kudden men innan dess ett kort inlägg. En hektisk vecka går mot sitt slut och helgen närmar sig. Jag hoppas helgen blir så där härlig som förra helgen. Den spenderade jag på auktion och blev citerad av Kindaposten. Tydligen har de även en bild av mig och min mamma. Fyndade några saker som jag är nöjd med. Jag träffade underbara fröken Lila och hon skrattar alltid och är glad. Som balsam för själen. Vi fick även besked om hur vår gemensamma vän K och dotter mådde. Av hela mitt hjärta önskar jag att allt är bra med dem. Nu vill jag ha varmt väder och hinna virka några varv på sittunderlägget som jag pysslar med förfället. Det har inte blivit många sådana stunder. En bok ligger och väntar på mig.
Vet ni vad det bästa med eget företagande är btw? Jo, att jag har möjlighet att styra min egen tid. Spendera den med mina barn och mina föräldrar.  Baka en kaka och bjuda in dem till en gemensam stund flera generationer tillsammans. Ta en promenad ner till sjön och se Molly leka i vattnet. Jag njuter och hämtar inspiration. Stänger av omvärlden och dess hektiska tempo. Livet är här och nu.

Over and Out/Sophia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar