tisdag 19 juli 2011

Virkad heminredning

Små, små detaljer som lyfter hemmet

Väntar du invasion? Dyker det upp vagnslaster med sommargäster? Fyll en virkad korg med småhanddukar och pumptvål. Precis så har Livet hemma gjort med Ikea-korgen. Jag skulle också sätta en gästlapp m klädnypa på korgen så gästerna känner sig riktigt välkomna.
Man behöver ju faktiskt inte virka dessa så saker själv, men jag försöker gärna.

I Elle Interiör visas ett smakprov på Åhléns nya höstkollektion. Virkade mattor, överkast, plädar i en härlig färgmix.

Jaha, tänker du - jag skulle vilja men kan inte virka, sticka. Mitt svar till detta: Vill man så kan man!
Själv chockade jag mamma med att lyfta virknålen i vintras och sedan dess har det blivit en hel hög virkligheter. Rund trasmattor, amiguru, grytlappar, mormorsrutor mm mm. Jag lärde mig faktiskt via Internet så kika in här: Drops Design

Bild: Livet Hemma
Bild: Elle Interiör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar