söndag 10 juli 2011

Tollaren i familjen

Idag publicerar jag massor av bilder på Skymningsskallets Tindra eller Molly som vi kallar henne. Dessa bilder finns också på http://skymningsskalletstindra.blogg.se/


Fota: Sophia Häger

Molly 1 år
En dam som verkligen älskar att hålla koll på oss i poolen. Husse är hennes favvis men när det gäller så är nog matte bäst i alla fall. Hon är fortfarande leksugen och får hon välja ska det vara lillhusses bollar. 
Eftersom jag jobbar hemifrån så kan hon springa ut och in som hon vill - nästan. Matte kan tycka att det blir lite mycket drag när hon ska baka eller pratar i telefon.


Beachliv

Häromdagen hände detta:
Matte ska slänga skräp i slasken. På kanten sitter en liten mus. Skrik lockar Molly till köket. "Jaaa, ta musen Molly" skriker matte. Molly får slir på 4hjulsdriften och jagar musen in mellan alla väskor och PartyLitekartonger. Matte flyttar snabbt dessa. Molly hugger likt en kobra och så är hon stolt råttfångare!
Vid Greboplayan
Tollaren är framavlad för fågeljakt och inte har jag sett en mus med vingar...för någon månad sedan var det en ekorre som kom emellan. Nova Scotia Duck Tolling Retriever är den minsta rasen i retrieverfamiljen. Mest känd är nog Golden Retriever. Idag skulle jag aldrig kunna tänka mig en sådan även om jag ser charmen med en retriever. I ärlighetens namn inte en flat eller labbe heller. Så insnöad är jag. Sanningen är att jag verkligen älskar min hund och hon älskar mig.

Over and Out/Sophia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar