söndag 10 april 2011

Dagtäta Rum


Sedan i torsdags har jag jobbat efter principen - dagtäta rum. Tack Krister för denna nyttiga information.
Ni som känner mig vet att jag alltid har fullt upp och gärna gör för mycket så och så går det som det går.
Dagtäta rum handlar om att göra 2 saker varje dag under en kort period tex 4 veckor.
Att prata om sitt jobb med 2 personer varje dag = resultat
Jättebra för alla kan inte gör allt på en gång utan gör lite varje dag.
Detta kan tillämpas på det man själv vill. Tex jag ska putsa 2 fönster idag, jag ringer 2 samtal idag osv.
Efter 4 veckor har jag då putsat 60 fönster, ringt 60 samtal osv.

Nej, nu ska jag inte sitta här och maska utan lasta bilen och ge mig iväg till världens roligaste jobb!
Sophia

1 kommentar:

  1. Ja det är bra teknik, det gör jag allt som oftasts. Jag fick mina fönster putsade;) fast jag körde 1/dagen. Man ska ju ha tid till det viktigaste oxå, nämligen avslappning och njuta livet. Kram Åsa V

    SvaraRadera