tisdag 5 oktober 2010

Hur jag hanterar kreativitet

Inför skapandet krävs ofta inköp av något slag tex besök i färghandel el pysselbutiken. För mig skapar detta ibland en växande förväntan men för det mesta irritation och rastlöshet som med skrämmande effektivitet tar bort inspirationslusten.

För att inte tappa inspirationen väljer jag istället att skapa med det jag har runt omkring mig eller som jag inom fem minuter kan hämta hem. "Man tager vad man haver" som Kajsa Varg sa.

När jag då hämtat mitt material gäller det att inte ta i för kung och fosterland . 
Inget ger en sådan kalldusch som ett storslaget projekt då det går i stöpet pga tidsbrist, trötthet mm. Kreativiteten har övergått i ointresse. Jag undviker helst sådana projekt om jag jobbar ensam.

Om materialet finns inom,
inspirationen för skapande växer och
arbetsåtgången är realistisk - JA, DÅ SÄTTER JAG IGÅNG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar