fredag 8 oktober 2010

Har man hus har man...... motion

För ett par dagar sedan blev jag erbjuden ett gratis pass på ett gym. Ett trevligt erbjudande men jag avstod direkt. Efteråt började jag fundera varför tanken var mig så främmande.

Svaret blev att har man hus mar man MOTION.

Eller vad sägs om detta: gräsklippning, vedhuggning, svampplockning, klippa buskar och träd.
Dammsuga, baka bröd...ja, ni förstår säkert min tankegång. Att dessemellan vara kreativ och arbeta med sitt egna företag hemifrån kräver sin man eller kvinna.

Som om inte det räckte så har jag också hund. En helt underbar tollare vid namn Molly. Visserligen ett kärt arbete men vem har sagt att jag tycker något av detta är tråkigt? Näe, inte jag inte.

Låt sommarbilden värma er denna regniga dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar