onsdag 21 december 2011

Julstress

Så här sista dygnen innan jul kommer den kända julstressen fram hos de flesta så och hos mig. Julklapparna är redan fixade, julmaten finns hemma och ändå känner jag av stressen. Vad kan det bero på? Kanske för att städningen inte har påbörjats. Det kryper i kroppen och den inre stressen finns där konstant. Den som ser mig skulle nog inte se stressen. Jag sitter ju där i godan ro och dricker mitt kaffe framför datorn. Stressen gör mig handlingsförlamad, så enkelt är det. 
Foto: Sanna Häger

Vet inte hur många gånger jag varit påväg att beställa garn från någon av alla garnbutiker som finns på internet och kommit av mig. När nästa fas är när jag stänger av mig från omvärlden. Meddelanden lämnas obesvarade, telefonsignalen ignoreras. Inte på grund av illvilja eller lathet utan för att jag inte mår bra.

  Get Inspiration behöver få inspiration från er andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar