lördag 26 februari 2011

Humörsvängningar


Kreativitet är något som inte kan tvingas fram utan måste födas. Själv surfar jag runt på olika sidor, besöker hem i jobbet och omvandlar de olika intrycken till idéer. Jag vill gärna att det ska ge positiva intryck för jag är överlag en positiv människa men ibland får även jag nog. I onsdags var en sådan dag och detta har snurrat runt i min skalle flera dagar. Känns som jag snart ska explodera men avvaktar ett par dagar till. Till dess tänker jag hämta mer positiv energi genom att ikväll se The Big C och i morgon avhålla party hos en gammal klasskompis. Jag dementerar dock bestämt att någon av oss är gammal *blinkar*

När jag är i explosionsläge tar jag på mig halsduken där det står - Vad jag bryr mig - och då vet alla att dynamitkärringen inte är att leka med.

Kreativiteten kan också gå i spinn - man flyger iväg och måste då jorda sig så att säga. Ett sätt är att åka hemifrån och gosa med Märta, Alice, Anja och Wilma; gosiga hundar. Eller ta sin egen hund Molly på en
härlig skogspromenad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar